Fråga Packlista

Får man någon packlista?
Det finns packlista Språkresan ABC. 

Detta är min packlista 

Resväskan 
2 eller 3 jeans 
5 eller 6 T-shirt och linnen 
2 tjocktröjor 
1 par shorts (de enda jag äger) 
Någon klänning 
Kanske 1 eller 2 jumpsuit 
Underkläder 
1 regnjacka 
Kanske en vanlig jacka 
Skor (converse, jumpadojor, sandaler) 
Badkläder 
Badhanduk 
Toalett saker ( tandborste, tandkräm, bindor, tamponger, schampoo och balsam om jag köper det där, smink) 

Handbagage 
Pass 
Pengar 
Försäkringskortet 
Membership card 
Kamera 
Mobiltelefon 
Laddare 
Adapter 
Block och penna 
Ev. Lexikon 


Har inte packat än men  detta är det ungfär vad jag kommer ha med mig.  

I klädväg tycker jag att du ska ta med sådant du använder hemma. Ta med så det räcker i en vecka då man oftast får hjälp med tvätten en gång i veckan men detta får du komma överens med din värdfamilj. 

Bagage vikt på SAS är 23 kg incheckat bagage kanske man inte ska packa väskan till Max om du nu ska handla. 
Handbagage får max 8 kg

/Yasmin

Kommentera gärna och ställ frågor. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: